Skip to main content

Igen i år har EPSI målt kundetilfredsheden hos de nordiske forsikringskunder og det giver en flot første plads til den danske forsikringsbranche.

F&P fremhæver gode brancheløsninger som en del af forklaringen på den høje kundetilfredshed. Eksempelvis nævnes forsikringsguiden og branchens interne opsigelsesløsning.

Det er supernemt at skifte forsikringsselskab – hvis man skulle ønske det – og branchen har sammen med Forbrugerrådet TÆNK udviklet Forsikringsguiden.dk.

Pia Holm Steffensen, F&P

Danmark er et foregangsland, når det kommer til digital infrastruktur. Det er igen blevet fastslået i FN’s benchmark, hvor Danmark endnu engang bliver kåret som verdensmester i digital infrastruktur. Men denne førerposition kan ikke realiseres uden digitaliseringstiltag og brancheløsninger fra private aktører. Det er dejligt at se, at EPSI-undersøgelsen bekræfter, at det sker på en måde, som er til fordel for dem, det drejer sig om, nemlig forsikringskunderne.

Læs mere om Danmarks digitale førertrøje her:

Læs hele F&P’s pressemeddelelse om EPSI-undersøgelsen her: